معرفی آچار


آچار ابزاری ست که با استفاده از نیروی چرخشی انواع پیچ، مهره و سایر متصل کننده ها را باز میکند. آچار استاندارد دارای یک دسته بلند آهنی با مکانیسمی در قسمت پایین دسته که میتوان با آن پیچ و مهره را محکم گرفت و چرحاند. آچار دو سر نیز همانند آچار معمولی است با این تفاوت که در انتهای هر دو سر دسته بجای یک طرف دسته، مکانیسمی مشابه آچار معمولی قرار دارد.

آچار دو سر تخت

آچار دو سر تخت در سایزها و اندازه های مختلف بسیار و طرح ها و استایلهای گوناگون وجود دارد تا بتوانند انواع پیچ و مهره را بسرعت باز کنند.  آچار دو سر تخت در هر دو سر خود دارای شکل U می باشد. این شکل U میتواند موجب شود که آچار کاملاً پیچ و مهره را در خود جای داده و با استفاده از نیروی پیچشی آنرا سفت یا شل کند. دو طرف آچار دو سر تخت دو سایز متفاوت دارند که موجب میشود مصرف کننده  در مدت زمان کمتری کار مورد نظر خود را انجام دهد.
آچار دو سر تخت در مدل قابل تنظیم نیز در دسترس است. مصرف کننده میتواند با استفاده از پیچ تنظیم آچار، دو سر آچار را بزرگ و کوچک کند.

آچار دو سر رینگی

آچار دو سر رینگی نیز همانند آچار دو سر تخت در هر دو طرف دسته دارای مکانیسم می باشد با این تفاوت که در آچار دو سر رینگی بجای شکل U دو سر آچار به شکل دایره و گرد می باشد. آچار دو سر رینگی در سایز ها و درجه های متفاوت وجود دارد. دو سر دایره ای آچار رینگی دارای زائده های 6 یا 12 ضلعی است که بتواند به راحتی پیچ و مهره های 6 وجهی را در خود جای دهد و آن را باز یا بسته کند.
آچار یک تکه با باز کردن محصور که مدتها چهره از پیچ یا مهره. تعطیلی است به طور کلی شش نقطه یا دوازده نقطه باز برای استفاده با آجیل و یا سر پیچ با یک شکل شش ضلعی است. دوازده نقطه متناسب بر روی چفت و بست در دو برابر بسیاری از زوایای مختلف، که در آن یک مزیت نوسان محدود است. کلید هشت نقطه نیز برای آجیل مربع شکل و سر پیچ ساخته شده است. کلیدهای ثابت اغلب دو به پایان رسید و معمولا دسته دار جبران برای بهبود دسترسی به مهره یا پیچ می باشد.

Comments

Popular Posts