راهنمای خرید انبر قفلی

راهنمای خرید انبر قفلی

انبر قفلی نوعی انبر است که در انتهای دسته آن قسمتی برای قفل کردن سر انبر وجود دارد. از کاربردهای مهم انبر قفلی برای محکم نگه داشتن یک یا دو قطعه به یکدیگر و یا باز و بسته کردن پیچ و مهره های خیلی سفت میباشد.
اما در بسیاری از فروشگاهها انواع انبر قفلی ساخت شرکتهای مختلف وجود دارد که بلحاظ کیفیت ساخت، ارگونومیک بودن دسته و اندازه متفاوت هستند. لذا برای انتخاب یک انبر قفلی مناسب میبایست شناخت نسبی در خصوص آن داشت.
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت نوع دسته انبر قفلی میباشد بعضی از آنها دارای عایق پلاستیکی بوده و از سر خوردن داخل دست جلوگیری میکند. و بعضی دیگر دسته بدون عایق دارند که به نسبت ارزانتر نیز هستند.
همچنین برای کاربردهای مختلف نیز انواع انبر قفلی نیز وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
  • انبر قفلی ساده
  • انبر قفلی ورق گیر
  • انبر قفلی کلاغی
  • انبر قفلی چهار شاخ
  • انبر قفلی فک بلند
  • انبر قفلی قطعه گیر
به لحاظ سایزبندی نیز اغلب انبرهای قفلی از 10 اینچ تا 18 اینچ تولید میشوند.
یکی از کاربردهای مهم انبر قفلی اینست که میتواند دو قطعه را در کنار هم محکم نگه دارد و بدون آنکه نیاز به نگه داشتن انبر باشد با قفل کردن آن به همان حالت باقی بماند،
بعنوان مثال لبه یک دستگاه را تصور کنید که پیچ و مهره ای در آن قرار دارد، زمانی که بخواهید پیچ را باز یا بسته کنید ممکن است مهره نیز همراه آن بچرخد، دو راه دارید یا باید با دو آچار متفاوت، با یکی مهره را نگه داشته و با دیگری پیچ را چرخانده تا باز یا بسته شود اما مشکلی که وجود دارد اینست که شما همزمان باید روی دو نقطه تمرکز کنید و به دستان خود فشار وارد آورید. با یکی محکم مهره را نگهدارید و با یکی دیگر پیچ را بچرخانید
اما راه آسانتر استفاده از انبر قفلی میباشد. به این صورت که شما مهره موجود و لبه دستگاه را بوسیله انبر کاملا محکم قفل میکنید و سپس بدون نیاز به نگه داشتن انبر، براحتی با یک یا دو دست پیچ را سفت یا شل میکنید.
توصیه مکنیم برای روانتر و راحت کارکردن با انبر قفلی حتماً پس از استفاده آنرا تمیز کرده و برای استفاده بعدی روغن کاری نمایید.
به جرأت میتوان گفت انبر قفلی یکی از ابزارهای ضروری هر واحد فنی یا تعمیرکاری میباشد.

Comments

Popular Posts