راهنمای خرید دریل برقی

راهنمای خرید دریل برقی

دریل برقی چیست؟

امروزه با توجه به حجم هزینه ها و نیازهای ما، داشتن ابزار نسبتاً کامل نعمتی بس بزرگ است. چرا که گاهی بدلیل نداشتن ابزار لازم، مجبور میشویم برای انجام کاری کوچک بدنبال شخص فنی کار برویم و میزان قابل توجهی هزینه کنیم. در حالی که با داشتن چند ابزار ضروری، خود نیز از انجام آن بر می آییم. داشتن دریل میتواند در هر مکانی و هر شغلی لازم باشد.
دریل برقی ابزاری دستی استفاده های فراوانی در منزل یا محل کار و یا حتی کسب و کار شما در زمینه فنی دارد، از نصب چوب پرده و آویختن تابلو های بزرگ گرفته تا ساخت و ساز لوازم چوبی نظیر میز و صندلی و...
دریل برقی دارای یک موتور الکتریکی است که با چرخاندن مته موجب ایجاد سوراخ در اشیاء چوبی، پلاستیکی، بتنی و یا فلزی می گردد. همچنین می توان با نصب سری پیچ گوشتی بر روی دریل برقی به راحتی پیچ ها را نیز باز و بسته کرد.
اجزای تشکیل دهنده ی دریل برقی شامل دسته، کلید خاموش و روشن با قفل ایمنی، سوئیج معکوس برای تغییر جهت چرخش مته، تنظیمات چرخش و گیره نگهدارنده ی مته یا سه نظام می باشد. دریل های برقی با جریان برق 220 ولت کار می کنند.

چگونه بصورت ایمن از دریل برقی استفاده کنیم؟

برای استفاده امن از دریل برقی پیش از به برق زدن دریل ابتدا مطمئن شوید سوئیچ مته روی گزینه خاموش قرار دارد. سپس گیره نگهدارنده را شل کرده و مته مورد نظر را جا بزنید با استفاده از آچار مخصوص سه نظام را کاملاً سفت کنید. بعضی از دریل های برقی برای باز و بسته کردن گیره نگهدارنده نیاز به آچار مخصوص دارند. و بعضی دیگر دارای سه نظام قفل شونده خودکار هستند که کافیست با یک دست پایین سه نظام را نگه داشته و با دست دیگر قسمت بالایی آنرا بچرخانید. تنها با چند صدای تق تق کاملا محکم خواهد شد.
هرگز از دریل را بیش از یک دقیقه بصورت مداوم روشن نگه ندارید. زیرا خطراتی شامل پرش جرقه از سمت موتور به بیرون، داغ شدن و سوختن سیم پیچ، داغ شدن و تاب برداشتن مته و در نهایت شکستن و خطر پرت شدن آن میباشد.
همیشه دریل را منتاسب با امور خود انتخاب نمایید. بعنوان مثال انتخاب یک دریل سنگین برای مصارف خانگی بسیار کار اشتباه و خطرناکی ست.
همچنین هنگام سوراخ کردن هرگز دریل را با یکدست نگیرید بخصوص زمانی که در حال نامتعادل مانند بالای نردبان قرار دارید.

مراقبت و نگهداری از دریل

دریل برقی به نگهداری کمی نیاز دارد ولی با استفاده نادرست از آن مانند استفاده از مته یا سری اشتباهی ممکن است به موتور دریل برقی آسیب جدی وارد شود و بسوزد. در نظر داشته باشید که دریل برقی از دریل های شارژی بسیار قوی تر است. لذا در صورت استفاده از مته اشتباه در عرض چند ثانیه سرمته خراب خواهد شد.
در نظر داشته باشید که برای ایجاد سوراخ در دیوار یا فلزات یا چوب مته های مخصوص به آن منظور را تهیه نمایید.


Comments

Popular Posts