راهنمای خرید جعبه ابزار

خرید جعبه ابزار

براستی اگر جعبه ابزار ساخته نمیشد فنی کاران برای حمل آسان ابزار چه میکردند؟ هرچند هنوز هم امروزه کسانی را میبینیم که با یک خورجین یا گونی ابزارهایشان را به این طرف و آن طرف میکشند.
در طول سالیان گذشته با تولید و عرضه انواع ابزارآلات، برای تفکیک آسان تر و پیدا کردن ابزار مورد نیاز، جعبه ابزار یکی از بهترین راهکارهای ارائه شده برای آن بود. البته شاید جعبه ابزارهای چوبی را بخاطر نیاورید ولی جعبه ابزار اولیه یک جعبه چوبی ساده بود که بعدها با تقسیم بندی فضای داخلی آن امکان جداسازی ابزارها امکانپذیر شد.
بعدها با شکل گیری صنعت پلاستیک و پرسینگ ورق های فلزی، جعبه ابزارهایی با امکانات بیشتر ساخته و عرضه شد.امروزه این جعبه ابزار ها در اندازه ها و شکلها و ساخته شده از پلاستیک و فلز در تمامی ابزار فروشی ها در دسترس است.جعبه ابزار های امروزی عموماً دارای سه طبقه هستند که به وسیله بازوهای نگهدارنده ای از هم جدا شده اند.
این ترفند باعث شد تا شما فضای بیشتری و بهینه تری را در یک جعبه ابزار در اختیار داشته باشید. به این صورت که در کف جعبه کلیه آچار ها ، چکش و ابزارهای بزرگ قرار گرفته و در طبقات فوقانی انواع پیچ و مهره و میخ و رولپلاک را نگهداری نمایید.
از دیگر مزایای جعبه ابزار اینست که وقتی طبقات روی همدیگر قرار میگیرند و درب جعبه ابزار بسته میشود، در صورت سقوط یا برگشتن جعبه امکان بهم ریختن ابزارآلات و محتویات جعبه به صفر میرسد.

نکاتی برای خرید جعبه ابزار

اول اینکه مشخص کنید برای چه منظور و چه تعداد ابزاری نیاز به جعبه ابزار دارید. سپس بزرگترین ابزار موجود خود را در نظر گرفته و جعبه مناسب را تهیه نمایید.
با توجه به جنس انواع جعبه ابزار که قبلا اشاره کردیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که جعبه فلزی دارای وزن بیشتری نسبت به جعبه ابزار پلاستیکی میباشد. بنابراین اگر ابزار زیادی ندارید و صرفا برای مصارف خانگی میخواهید جعبه ابزار بخرید، بهتر است از نوع پلاستیکی آنرا تهیه نمایید.
نکته بعدی در مورد قفل جعبه ابزار است. اغلب جعبه ابزارهای معمول دارای یک قفل در قسمت جلویی میباشد. اما در نمونه های بزرگتر یا مصارف کاری این جعبه ها دارای دو قفل در جلو میباشند. لذا توصیه میکنیم چنانچه ابزارهای سنگینی را قرار است حمل کنید حتما از نوع فلزی و دوقفله آنرا تهیه نمایید.

Comments

Popular Posts